Rozwładowujący sie akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • amsteldam
    Classic
    • 2017
    • 0

    Rozwładowujący sie akumulator

    Bo dobre auta trzymają cenę. Ale jak kupisz przyzwoity egzemplarz i zrobisz co trzeba porządnie, to będziesz zadowolony.
  • amsteldam
    Classic
    • 2014
    • 5

    #2
    Rozwładowujący sie akumulator

    witam

    Do istniejących problemów w moim aucie wystąpił następny.
    Wymieniłem akumulator na nowy i zregenerowałem alternator. Powodem były złe napięcia V i oczywiście lampka kontrolna.
    Pojeździłem ok 3 tyg. i musiałem ładować aku. Teraz musiałem naładować po 1 tyg. bo już nie kręci.
    Równolegle z tym mam problem z zanikającymi licznikami ale wydaje mi sie ze nie należy łączyć tych dwóch spraw.

    Czekam na wasze opinie i rady. Jade do elektryka w pn.

    P.S. Odłączyłem radio i nie używam nawiewu przez ost. tydzień. nie mam elektrycznych szyb i innych bajerów. Tylko światła. A mimo tydzień pojeździłem i padł aku.

    pozdrawiam

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1086
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Trzeba woltomierzem sprawdzić czy jest ładowanie przy uruchomionym silniku. Woltomierz powinien wtedy pokazać okolo 14,5V.
      Następny krok, to przy zgaszonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach i zamkniętych drzwiach, odłączyć klemę (-), i włączyć się w "przerwę" amperomierzem (nie woltomierzem). Pobór prądu powinien nie przekraczać 100mA, jeżeli większy, gdzieś "ucieka prąd".

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        amsteldam, sprawdź punkty masy.
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • amsteldam
          Classic
          • 2014
          • 5

          #5
          W warsztacie B, po podłączeniu woltomierzem jest 14,5V czyli w normie,
          podpiąłem się Amperomierzem i pobierał 0,42A na wyłączonym wszystkim.
          Po ok. 10 min szukania, odpięliśmy "zregenerowany" alternator i 0,0A.

          Najprawdopodobniej regulator napięcia w alternatorze.
          Jakieś inne macie pomysły?
          Wracam w środę do warsztatu A celem reklamacji naprawy alternatora, ciekawe czy uznają?

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #6
            amsteldam, jak najbardziej słuszna koncepcja - uszkodzony ogólnie alternator. W przypadku podobnym do Twojego ja trafiłem na przebitą diodę prostowniczą w prostowniku alternatora - tyle, że wtedy alternator wciągał 3,2A prądu
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • aronus
              Rider
              • 2008
              • 643
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Niestety z regenerowanymi alternatorami nie mam dobrych doświadczeń. Miałem taki i był bardzo głośny przy pewnych prędkościach obrotowych. Żeby go reklamować to musiałem wymontować alternator. Drugi był niewiele cichszy. Może miałem po prostu pecha do warsztatu, albo alternatorów ale po tych doświadczeniach stwierdziłem, że altek to tylko nowy.

              Komentarz

              • amsteldam
                Classic
                • 2014
                • 5

                #8
                Jestem po wizycie w serwisie A.
                Dzieki Marian 2 doszedłem że, padł wcześniej już regenerowany alternator.
                Serwis wymienił regulator napięcia w ramach gwarancji.

                Ale to zawsze stary, ciekawe jak długo pociągnie.

                Dzięki za podpowiedzi i komentarze.

                Komentarz

                Pracuję...