Bo dobre auta trzymają cenę. Ale jak kupisz przyzwoity egzemplarz i zrobisz co trzeba porządnie, to będziesz zadowolony.
Rozwładowujący sie akumulator
Zwiń
X
-
Rozwładowujący sie akumulator
witam
Do istniejących problemów w moim aucie wystąpił następny.
Wymieniłem akumulator na nowy i zregenerowałem alternator. Powodem były złe napięcia V i oczywiście lampka kontrolna.
Pojeździłem ok 3 tyg. i musiałem ładować aku. Teraz musiałem naładować po 1 tyg. bo już nie kręci.
Równolegle z tym mam problem z zanikającymi licznikami ale wydaje mi sie ze nie należy łączyć tych dwóch spraw.
Czekam na wasze opinie i rady. Jade do elektryka w pn.
P.S. Odłączyłem radio i nie używam nawiewu przez ost. tydzień. nie mam elektrycznych szyb i innych bajerów. Tylko światła. A mimo tydzień pojeździłem i padł aku.
pozdrawiam
-
-
Trzeba woltomierzem sprawdzić czy jest ładowanie przy uruchomionym silniku. Woltomierz powinien wtedy pokazać okolo 14,5V.
Następny krok, to przy zgaszonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach i zamkniętych drzwiach, odłączyć klemę (-), i włączyć się w "przerwę" amperomierzem (nie woltomierzem). Pobór prądu powinien nie przekraczać 100mA, jeżeli większy, gdzieś "ucieka prąd".
Komentarz
-
-
W warsztacie B, po podłączeniu woltomierzem jest 14,5V czyli w normie,
podpiąłem się Amperomierzem i pobierał 0,42A na wyłączonym wszystkim.
Po ok. 10 min szukania, odpięliśmy "zregenerowany" alternator i 0,0A.
Najprawdopodobniej regulator napięcia w alternatorze.
Jakieś inne macie pomysły?
Wracam w środę do warsztatu A celem reklamacji naprawy alternatora, ciekawe czy uznają?
Komentarz
-
-
Niestety z regenerowanymi alternatorami nie mam dobrych doświadczeń. Miałem taki i był bardzo głośny przy pewnych prędkościach obrotowych. Żeby go reklamować to musiałem wymontować alternator. Drugi był niewiele cichszy. Może miałem po prostu pecha do warsztatu, albo alternatorów ale po tych doświadczeniach stwierdziłem, że altek to tylko nowy.
Komentarz
-
Komentarz